عاجل | الاهلى يوجه ضربة فى مقتل لـ مالك بيراميدز الجديد
عاجل | الاهلى يوجه ضربة فى مقتل لـ مالك بيراميدز الجديد
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________







اخبار الاهلى : أخبار الأهلي : كشف النادي الأهلي ، برئاسة محمود الخطيب ، موقفه من خوض لقاء بيراميدز في كأس مصر يوم الخميس المقبل ، خاصة بعد رحيل تركي أل شيخ من النادي المنافس وإنتقال الملكية لمستثمر إماراتي ، في ظل الأنباء التي ترددت عن خوف النادي من مواجهة بيراميدز.
وقال مصدر داخل الأهلي ” لا يشغلنا رحيل تركي أو إستمراره أو وجود مستثمر جديد موقفنا واضح من اللقاء ، سنخوضه لو في بطولة الدوري أم كأس مصر فلا ، الأهلي اللي خايف يلاعب الأسيوطي يوم ٢٨ في الكأس هو هو اللي متمسك ورافض تأجيل مباراة ضد نفس الخصم في نفس اليوم في البطولة الأهم والأصعب والأحرج واللي خسارة أي نقطة فيها قادمة قد تساوي وتزيد خسارة لقب الكأس، بالعكس فنيا لو خايفين فمن مصلحتنا نضحي بالكأس لحساب بطولتنا المفضلة الدوري، لان بالنسبالنا كأهلاوية خسارة الكأس أهون بكثيييييير من خسارة نقطة وليست ثلاثة في الدوري.
احنا كل فكرتنا في احترام المسابقة ونظامها وعدم العبث بها لإرضاء ونصرة طرف على حساب الاخر، وان يكون القرار المشبوه متفق عليه بين مالك نادي شير فيديو لعضو إتحاد كرة أعلن عن القرار في برنامجه قبل صدوره! احنا مستعدين نقابلهم في الكأس بكرة كمان مش ٢٨، مستعدين نقابلهم يوم ٢٧ أو ٢٩ أو يوم ٢٨ نلعب الصبح في الكأس وبليل في الدوري.
دي مباراة كأس ميعادها غير محدد فحقك كإتحاد الكرة تسكنها في أي وقت لكن لعبة المكعبات وتشيل ده وتحت ده ابدا لن نسمح ولن نقبل ان نشترك في هذه المهزلة، خلاص انا مش عايز أقابل الجونة الأحد وعايز ألاعب النجوم! مش عايز ألعب خالص الشهر
ده عايز أريح ودي رغبتي طالما انت كإتحاد منبطح بتستجيب لرغبات الأندية ، الأهلي موقفه ثابت في هذه القضية وتغيير الأشخاص في النادي المنافس لن يغير في الأمر شئ.





المصدر : ستاد الاهلى
مؤمن زكريا ، الاسماعيلي ، برشلونة و اشبيلية









إرسال تعليق بلوجر

 
للأعلي